Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Inowrocławia (zarządzenie nr 141/2024 Prezydenta Miasta Inowrocławia z dnia 2 września 2024 r.)
Rozdział 8
Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg oraz wniosków
§ 44.1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wnoszonymi przez interesantów określa Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisy wykonawcze do Kodeksu postępowania administracyjnego, a także Instrukcja kancelaryjna.
2. Sprawy wnoszone przez interesantów są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.
3. Wydział Organizacyjno-Administracyjny prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do Urzędu oraz rozpatruje skargi i koordynuje rozpatrywanie wniosków.
4. Skargi i wnioski, które wpłynęły bezpośrednio do wydziału, zespołu lub samodzielnego stanowiska pracy są niezwłocznie, lecz nie później niż w dniu następnym, przekazywane Prezydentowi.
§ 45.1. Prezydent, Zastępca Prezydenta, Sekretarz, Skarbnik, naczelnicy, pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy i koordynatorzy zespołów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 730-1530.
2. Naczelnicy zobowiązani są do zorganizowania pracy podległych im wydziałów w sposób zapewniający właściwe funkcjonowanie przyjęć interesantów w ich sprawach, a w szczególności:
1) wyznaczają osoby odpowiedzialne za przyjęcie skargi lub wniosku,
2) skargę lub wniosek wniesione pisemnie lub protokół ustnego przyjęcia skargi lub wniosku, przekazują Prezydentowi za pośrednictwem Biura Obsługi Interesantów i Kontroli,
3) przygotowują na wniosek Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego wyjaśnienia niezbędne do udzielenia odpowiedzi na skargę,
4) rozpatrują wniosek,
5) po ostatecznym załatwieniu wniosku przekazują do Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego oryginały dokumentów, w tym zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku.
3. Postanowienia zawarte w ust. 2 mają odpowiednie zastosowanie do pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy i koordynatorów zespołów.