Prezydent Miasta Inowrocławia Arkadiusz Fajok zachęca mieszkańców do udziału w kampanii „Zamelduj się w Inowrocławiu”. Meldunek jest nadal prawnym obowiązkiem, wymóg ten nie został zniesiony. Dotyczy on obywateli polskich oraz mieszkających tu cudzoziemców. Zameldowaniew Inowrocławiu to nie tylko urzędowa formalność, ale płynące z tego realne korzyści dla mieszkańców.
Każda zameldowana osoba ma wpływ na rozwój Inowrocławia. Zależy nam na tym aby powstawały kolejne inwestycje, ścieżki rowerowe, drogi, tereny rekreacyjne, chcemy też w pełni zadbać o już istniejącą infrastrukturę. Dlatego zachęcam osoby, mieszkające w Inowrocławiu do zameldowania się – mówi Arkadiusz Fajok, prezydent Inowrocławia.
Przypominamy, że blisko 40% podatku dochodowego płaconego przez osoby fizyczne trafia bezpośrednio do budżetu Inowrocławia. Dlatego tak ważne jest, aby podatki były płacone w miejscu faktycznego zamieszkania. Podatki trafią do naszego budżetu tylko w przypadku mieszkańca zameldowanego na terenie gminy.
Zameldowani na pobyt stały mieszkańcy Inowrocławia są automatycznie wpisywani do rejestru wyborców. Ponadto dzięki zameldowaniu w Inowrocławiu można skorzystać ze zniżek, do których uprawnia posiadanie Karty Inowrocławianina. Meldunek ułatwia także rekrutację do przedszkola, czy szkoły. Proces zameldowania jest bezpłatny i bardzo prosty.
Jak dokonać meldunku:
- zgłosić się do Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Inowrocławia osobiście lub przez pełnomocnika
- przez platforme ePUAP w formie dokumentu elektronicznego na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz meldunkowy opatrzony podpisem właściciela lokalu lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, który należy okazać do wglądu.
- dowód osobisty lub paszport,
- w przypadku zameldowania przez pełnomocnika pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika,
- do wglądu oryginał aktu notarialnego, odpisu księgi wieczystej lub umowy najmu lokalu.
Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa wynosi 17 zł, natomiast za pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu nie pobiera się opłaty. Tytułem prawnym do lokalu są: umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej, akt notarialny, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Osoba dopełniająca zameldowania na pobyt stały otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, które jest ważne do chwili zmiany zameldowania. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt czasowy, w celu uzyskania zaświadczenia winna złożyć wniosek o jego wydanie.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Spraw Obywatelskich pod numerem telefonu 52 355 53 12.