W listopadzie 2019 r. Miasto złożyło wniosek o dofinasowanie projektu pn. „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Inowrocławiu II etap (Ratusz Urzędu Miasta Inowrocławia)” w ramach Działania 3.3 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Schemat: Modernizacja energetyczna budynków publicznych w ramach polityki terytorialnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
Zakres inwestycji obejmuje: ocieplenie stropu poddasza nad salą sesyjną, wymianę instalacji centralnego ogrzewania, montaż zaworów termostatycznych i zaworów regulujących zmienne ciśnienie różnicowe w instalacji, izolacji termicznej oraz płaszczy ochronnych.
Cel projektu: zwiększenie efektywności energetycznej obiektu Ratusza.
Całkowita wartość projektu: 3 024 320,15 zł
Dofinansowanie z UE: 1 052 720,18 zł
Termin realizacji: 2019-2022
Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego uchwałą Nr 15/648/20 z dnia 22 kwietnia 2020 r., podjął decyzję w sprawie zatwierdzenia listy ocenionych projektów złożonych w konkursie RPKP.03.03.00-IZ.00-04-275/19 – runda I w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działania 3.3 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Schemat: modernizacja energetyczna budynków publicznych w ramach polityki terytorialnej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
16 lipca 2020 r. Prezydent podpisał umowę o dofinansowanie projektu.
23 grudnia 2021 r. podpisano umowę na realizację inwestycji. Wykonawcą jest firma Wezambud Sp. z o.o. ze Żnina.
Projekt zakończony.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020