Celem Biura Obsługi Interesantów i Kontroli jest fachowa, miła i sprawna obsługa interesantów w sprawach związanych z działalnością Urzędu Miasta Inowrocławia. Biuro podawcze znajduje się na parterze, zaraz przy wejściu do ratusza.
Pracownicy Biura zajmują się:
- udzielaniem informacji o procedurach załatwiania spraw oraz wydawaniem niezbędnych formularzy w celu załatwienia sprawy,
- przyjmowaniem i sprawdzaniem pod względem poprawności dokumentów składanych przez interesantów, rejestrowaniem spraw oraz niezwłocznym przekazywaniem ich do merytorycznych wydziałów,
- wydawaniem interesantom dokumentów przygotowywanych przez wydziały,
- ewidencjonowaniem i monitorowaniem spraw przekazanych do załatwienia wydziałom oraz nadzorem nad terminowością ich załatwienia, a także prowadzeniem kontroli w tym zakresie,
- opracowywaniem w formie kart informacyjnych procedur załatwiania spraw oraz ich aktualizowaniem.
Zadanie te realizowane są przy stanowiskach:
stanowisko nr 1, tel. 52 35 55 298 - sprawy z zakresu gospodarki lokalowej, ochrony środowiska oraz wydawanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
stanowisko nr 2, tel. 52 35 55 339 - sprawy dotyczące podatków i opłat lokalnych,
stanowisko nr 3, tel. 52 35 55 286 - sprawy z zakresu dróg i transportu,
stanowisko nr 4, tel. 52 35 55 297 - sprawy dotyczące gospodarki przestrzennej i nieruchomości,
stanowisko nr 5, tel. 52 35 55 288 - sprawy dotyczące działalności gospodarczej oraz wydawania koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych.
W pozostałym zakresie podania i wnioski interesanci mogą składać w funkcjonującej w strukturze Biura Obsługi Interesantów i Kontroli - kancelarii Urzędu, tel. 52 35 55 218.
Bardzo ważnym stanowiskiem w strukturze BOI jest Punkt informacyjny, tel. 52 35 55 200, znajdujący się przy wejściu do Biura. Jest to miejsce, w którym interesant otrzymuje kompleksową informację dotyczącą spraw załatwianych przez poszczególne komórki organizacyjne urzędu.
Do zadań pracowników tego stanowiska należy także:
1. wydawanie interesantom druków wniosków i niezbędnych formularzy oraz informowanie o sposobie ich wypełnienia,
2. wydawanie interesantom kart informacyjnych zawierających procedury załatwiania spraw oraz odpowiednie poinformowanie o sposobie i miejscu ich załatwienia oraz o wysokości opłat skarbowych,
3. zapisywanie mieszkańców na wtorkowe dyżury Prezydenta i Zastępców Prezydenta,
4. rejestrowanie ofert przetargowych,
5. przyjmowanie wniosków o naliczanie opłaty od posiadania psów oraz wyrejestrowywania psów,
6. wydawanie wniosków o wydanie zezwolenia na posiadanie psa rasy uznanej za agresywną,
W realizacji zadań Biuro współpracuje ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu.
W BOI znajduje się stanowisko obsługi „KARTY INOWROCŁAWIANINA”.
Godziny otwarcia:
pon. 7.30 -15.30
wt. 7.30 do 17.00
śr. - pt. 7.30 -15.30
Więcej informacji na temat „KARTY INOWROCŁAWIANINA” znajduje się TUTAJ.