Mieszkańcy Inowrocławia z niecierpliwością czekają na otwarcie otwarcia łącznika obwodnicy. Zgodnie z wcześniej przekazywanymi informacji, dzięki otwarciu obwodnicy przez Inowrocław przejeżdża ponad 2 miliony samochodów mniej rocznie. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze 5-kilometrowego odcinka łączącego Sławęcinek z węzłem Latkowo. Prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza monitoruje budowę również tej części inwestycji.
Przypomnijmy, że w październiku ubiegłego roku ruszyła budowa łącznika obwodnicy. Rozstrzygnięciu przetargu na jego budowę towarzyszyły duże naciski ze strony włodarza Inowrocławia oraz inowrocławskiego posła Krzysztofa Brejzy, którzy na początku roku domagali się od rządu zwiększenia zaplanowanej na inwestycję kwoty o 5 mln zł, która umożliwiłaby rozstrzygnięcie przetargu. Starania te odniosły skutek i dopiero wtedy przetarg został rozstrzygnięty.
- Na budowie łącznika nie mogą się zatrzymać starania o polepszenie skomunikowania Inowrocławia z innymi częściami Polski i Europy. Kilka lat temu wyszedłem z pomysłem o połączenie 2-jezdniowej obwodnicy z siecią dróg ekspresowych i autostrad drogami o podobnych parametrach. Konieczne jest wybudowanie dróg dwujezdniowych lub w systemie 2+1 między Inowrocławiem a Toruniem, Inowrocławiem a Bydgoszczą oraz Inowrocławiem a Gnieznem – mówi Prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza - Cieszę się, ze starania te poparły władze samorządowe województwa kujawsko-pomorskiego. Nieoficjalnie wiem, że jest szansa przynajmniej w części o uwzględnienie mojego wniosku w najbliższym czasie. Czekam na oficjalne potwierdzenie, że prace idą w dobrym kierunku. Mam nadzieję, że kampania wyborcza samorządowa przyspieszy podjęcie korzystnej decyzji w tej sprawie – dodaje.
5-kilometrowa trasa połączy się z wybudowanym 19-kilometrowym odcinkiem obwodnicy i ominie miasto od północy. Inwestycja zakłada budowę węzła drogowego („Sławęcinek”), pięciu obiektów inżynierskich, w tym dwóch nad liniami kolejowymi, a także przebudowę istniejącej sieci drogowej, budowę chodników i zatok autobusowych.
Cała inwestycja zakłada budowę jednego węzła drogowego („Sławęcinek”), pięciu obiektów inżynierskich, w tym dwóch nad liniami kolejowymi, a także przebudowę istniejącej sieci drogowej, budowę chodników i zatok autobusowych.
Przypominamy także, że w Parku Solankowym w pergoli można oglądać wystawę dot. etapów budowy obwodnicy, która została otwarta 17 lipca 2018 r. – dokładnie rok po otwarciu obwodnicy.