Wicemarszałek województwa Zbigniew Ostrowski gościł dziś w Inowrocławiu. Wizyta miała związek z planami miejskiego przewoźnika dotyczącymi powiększenia taboru o kolejne autobusy elektryczne i hybrydowe.
W siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego gość z Torunia spotkał się z Prezydentem Miasta Inowrocławia Ryszardem Brejzą i prezesem komunalnej spółki, Mariuszem Kuszlem.
Rozmawiano na temat możliwości wsparcia środkami unijnymi zakupu kolejnych autobusów dla MPK.
- Chcemy, aby Inowrocław był pierwszym miastem w Polsce, który dysponuje kompletnie ekologicznym taborem. To inwestycja nie tylko wspierająca uzdrowisko, ale także inwestycja w zdrowie naszych mieszkańców, którzy nie będą wdychali tylu spalin – mówi Prezydent Miasta Inowrocławia Ryszard Brejza.
Wicemarszałek Zbigniew Ostrowski z dużym zaciekawieniem słuchał wyjaśnień dotyczących sposobu funkcjonowania nowych autobusów. Była też okazja porozmawiać z samymi kierowcami, którzy nowe pojazdy bardzo chwalili. Nasz gość był choćby pod wrażeniem informacji, że autobusy uruchamiane są dopiero po… dmuchnięciu przez kierowcę w alkomat.
Latem ubiegłego roku na ulice Inowrocławia wyjechało 12 nowoczesnych autobusów - dwa z napędem elektrycznym i dziesięć z hybrydowym. MPK zakończyło również rozbudowę i modernizację zakładowej dyspozytorni.
Inowrocław stał się tym samym pierwszym miastem europejskim, w którym połowa taboru autobusowego to pojazdy o napędzie hybrydowym (elektryczno-spalinowym) i elektrycznym. W elektrycznych jest układ odzyskiwania energii, akumulatory ładujące się podczas hamowania, a w hybrydowych – układ elektryczny magazynujący energię odzyskaną.
Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy w wersji diesel. Eksploatacja elektrycznego Solarisa pozwala na oszczędności rzędu około 70% w stosunku do autobusów napędzanych silnikiem diesla.